Blogit

Blogit02.04.2020

Hyödynnä työnantajaesittelyjä Kuntarekry.fi-sivustolla

Työnantajaesittelyt ovat nostaneet suosiotaan osana Kuntarekry.fi-sivustoa ja monet työnantajat ovatkin lisänneet itsestään esittelyn sivustolle. Työnantajaesittely sivun avulla työnantajat voivat kertoa organisaatiostaan ja millaista teillä on olla töissä. Sivuille on myös mahdollista lisätä videoita, joiden avulla työnhakija pääsee näkemään, millaista väkeä kyseisessä yksikössä on töissä.

Jos et ole vielä täydentänyt työnantajasivua tai etsit mistä sinne pääsee, löydät ohjeet tästä.

Miksi kannattaa kertoa organisaatiostaan hakijoille?

Työnhakijoilla on entistä enemmän mahdollisuuksia etsiä tietoa kiinnostavista työnantajista. Suuri osa työnhakijoita myös etsii tietoa organisaatiosta etukäteen ennen hakemuksen jättämistä. Jos hän ei löydä tietoa kyseisestä työnantajasta, voi hakemuksen jättäminen jopa jäädä tekemättä. Työnantajaesittelysivusta on monia hyötyjä. Se voi toimia mielenkiinnon herättäjänä, kertoa tärkeää informaatiota työnantajasta ja parhaassa tapauksessa se työntää työnhakijan oikeaan suuntaan, eli jättämään hakemuksen

Työnantajasivuston avulla voit luoda parempaa työnantajamielikuvaa sekä kertoa työnhakijalle hänen kannaltaan kiinnostavaa tietoa organisaatioistanne työnantajana. Työnantajaesittelysivu toimii hyvänä näyteikkunana organisaation kulttuuriin ja erilaisiin mahdollisuuksiin organisaatiossa. Samalla se kokoaa organisaation kaikki työpaikat yhteiseen paikkaan.

Mitä tuoda esille?

Työnantajaesittelysivuilla on helppo kertoa organisaatiostaan työnantajana. Kuitenkin siinä lipsahdetaan helposti vain kertomaan itsestään. Työnantajaesittelysivun tekstissä kannattaisi ennemmin tuoda esille asioita, jotka kiinnostavat työnhakijaa ja auttavat avaamaan hänen näkemystään kyseisestä työpaikasta. Kunta-alalla tiedetään, että tämä on haastavaa, koska organisaatiot ovat suuria ja työtehtäviä on paljon.

Kuitenkin jokaisessa organisaatiossa on kiinnostavia asioita, joita voi tuoda esille. Monia työnhakijoita voi kiinnostaa esimerkiksi organisaation arvot, työhyvinvoinnista huolehtiminen, työntekijöiden perehdyttäminen tai millaisia urapolkuja kyseisessä organisaatiossa on tarjolla. Näiden asioiden miettimiseen kannattaa panostaa hieman vaivaa, koska jatkossa näitä asioita on myös helppo hyödyntää jatkossa vaikkapa työpaikkailmoitusten laatimisessa tai osana rekrytointimarkkinointia.

Kaipaatko apuja työnantajaesittelysivun muokkaamiseen? Ota yhteyttä