Rekrymarkkinointi

Kevään massarekrytoinnit tulevat – miten varmistaa useiden työpaikkojen näkyvyys?

Vuosi alkaa häämöttämään kohta loppuaan, joten otetaan tässä vaiheessa katse kohti vuotta 2025 ja tulevia massarekrytointeja, joita etenkin kuntasektorilla on keväisin. Kevät on tunnetusti kiireistä aikaa opettajarekrytointien parissa – toisaalta myös kesätyöpaikkoja on reilusti auki eri toimialoilla. Monilla kuntapuolen organisaatioilla on avoinna kymmeniä, jopa satoja työpaikkoja opetuspuolella. Samoin hakijoita on liikkeellä tuhansia.

Koska paikkoja on auki normaalia enemmän, kuten myös hakijoita, aiheuttaa tämä haastetta, ei pelkästään suunnittelussa ja rekrytointien läpikäynnissä, mutta myös siinä, miten useille työpaikoille voi saada monipuolisesti näkyvyyttä.

Kokoa useat paikat yhdelle sivulle

Kätevä tapa opettajarekrytointien yhteen keräämiseen on Kuntarekryyn luotava toimialasivu. Sivulle voidaan luoda kohderyhmälle sopivaa sisältöä, kuten kuvia, tekstiä ja videoita ja kertoa nimenomaan opettajia kiinnostavia asioita työnantajasta. Toimialasivulle voidaan suodattaa juuri tietyn toimialan tai tehtävien työpaikat, jolloin kaikki saman alan työpaikat saavat tasapuolisesti näkyvyyttä.

Sisällön kannalta kannattaa miettiä, millaiset asiat potentiaalisia opettajia kiinnostavat. Kuntarekryssä luotujen kyselyiden perusteella tällaisia asioita ovat esimerkiksi yksiköt, joissa työskennellään, tulevat työkaverit, mitä luokkaa opetan sekä palkkaus. Kaikkea infoa ei tarvitse tuoda yksittäiselle työpaikkailmoitukselle, vaan se voidaan tuoda mukaan myös toimialasivulle ja sen avulla tuottaa enemmän informatiivista tekstiä hakijoille.

Tässä muutama esimerkki asiakkaidemme toimialakohtaisista sivuista Kuntarekryssä:

Kouvolan kaupunki - varhaiskasvatus & opetusala

Kuopion kaupunki - opetusala

Nurmijärven kunta - varhaiskasvatus

Kymenlaakson hyvinvointialue - kesätyöt

Muista myös markkinointi

Koska paikkoja on paljon, on myös kilpailua paljon. Näin ollen myös naapurikunnat ja -kaupungit ovat kisaamassa hakijoista. Hyvällä työnantajamielikuvalla, sisällöllä ja näkyvyydellä voidaan erottautua kilpailussa ja saada juuri meidän hakuun parhaat hakijat.

Opettajien rekrytoinneissa markkinointiin ei tarvitse välttämättä käyttää suuria summia, vaan panostaa monipuoliseen informatiiviseen sisältöön. Tämän lisäksi kevyt maksullinen markkinointi kohdistettuna oikealle kohderyhmälle esimerkiksi Metan tai Googlen kanavissa auttaa oikean kohderyhmän tavoittamisessa. Ohjaa heidät siis mainonnan kautta toimialasivuillenne tutkimaan miksi juuri teille kannattaa tehdä töihin ja sitä kautta työpaikkailmoituksille hakemaan työpaikkaa.

Vinkkejä ja työkaluja työpaikkojen markkinointiin - me autamme

Suunnitteletko rekrytointeja etkä tiedä, mistä aloittaa? Asiantuntijamme auttavat mielellään ja antavat vinkkejä rekrytointien markkinointiin ja hakijoiden tavoittamiseen. Ota yhteyttä alla olevasta painikkeesta tai laita meille sähköpostia osoitteeseen: markkinointi@kuntarekry.fi

Ota yhteyttä