Referenssit

Referenssit30.11.2021

Keiturin Sote - Rekrymarkkinoinnin avulla osaajia haastaviin tehtäviin

Keiturin Sote tarjoaa sosiaali- ja terveyspalveluita Virroilla ja Ruovedellä. Yhtiössä työskentelee noin 450 sotealan ammattilaista ja toiminnan perustana on hyvinvoiva henkilöstö, kehitysmyönteinen toimintakulttuuri ja aito asiakaslähtöisyys. Sotealan osaajapula on tuonut haasteita myös Keiturin Sotelle, joka on kehittänyt viime vuosien aikana rekrytointiprosessiaan tehokkaampaan suuntaan.

Kuntarekry ja Keiturin Sote starttasivat viime keväänä yhteistyön Keiturin Soten rekrytointimarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämiseksi. Keiturin Sote on käyttänyt Kuntarekryä vuodesta 2018 alkaen ja viimeisen vuoden aikana myös työnantajamielikuvaan on alettu panostamaan entistä enemmän, koska sen tuoma hyöty on huomattu. Keiturin Soten viestintäkoordinaattorina ja Kuntarekryn pääkäyttäjänä toimivan Aino Leppämäen mielestä yhteistyö on tähän mennessä sujunut hyvin ja rekrymarkkinoinnin avulla on pystytty löytämään osaajia haastaviin tehtäviin.

-Rekrytointiin liittyviä tehtäviä teemme tiiviissä yhteistyössä henkilöstöpäällikkö Helena Mattsonin ja elokuussa uutena työntekijänä aloittaneen HR-koordinaattori Sanna Niemelän, sekä myös yksiköiden esihenkilöiden ja palvelupäälliköiden kanssa. Meillä on ollut Kuntarekry käytössä vuodesta 2018 asti ja sitä ennen rekrytointeja markkinoitiin enemmän printtimedian avulla ja ilmoittamalla avoimista työpaikoista omien nettisivujen lisäksi mm. Te-palveluiden sivuilla. Myös erilaisia rekrytointifirmoja on käytetty apuna, kertoo Aino.

Rekrymarkkinointi yhä tärkeämpi osa rekrytointeja

Rekrytointimarkkinointiin ja työnantajamielikuvaan on haluttu panostaa, koska osaajapula on vaikuttanut myös Keiturin Soten rekrytointeihin. Rekrytointimarkkinoinnin on huomattu olevan yhä merkittävämmässä roolissa nykypäivän rekrytoinneissa, joten siihen on myös haluttu panostaa.

-Rekrymarkkinointi on ehdottoman tärkeä osa rekrytointeja. Näkyvyyttä tarvitaan moneen eri kanavaan. Erityisesti sosiaalinen media on tänä päivänä tärkeä markkinointikanava. Ajatus yhteistyöstä Kuntarekryn kanssa lähti, kun Kimmo Koski otti yhteyttä sopivaan aikaan ja kertoi Kuntarekryn uusista palveluista. Esitys oli mielenkiintoinen ja vastasi juuri meidän tarpeitamme, sillä halusimme lähteä tekemään asioita uudella tavalla ja lisätä Keiturin Soten tunnettavuutta. Yhteistyön aloittaminen rekrytointijärjestelmän palveluntarjoajan kanssa oli myös luonnollinen tapa työnantajamielikuvan ja rekrytointimarkkinoinnin kehittämiseen, toteaa Aino.

Ketterä toteutustapa helpottaa kiireen keskellä

Rekrytointitarpeet tulevat usein nopeasti, mutta silti kampanjat on saatu toteutettua ketterästi. Myös hakijoita haastaviin tehtäviin on saatu ja yhteistyö on sujunut hyvin.

-Rekrytointien tarve tulee usein hyvinkin nopealla varoitusajalla ja näkyvyyttä on saatava nopeasti, eikä markkinointiaineiston suunnitteluun ole aina riittävästi aikaa käytettävissä. Kuntarekryn kampanjoissa mukana olleet asiantuntijat Kalle Matihaldi ja Kaisa Helminen ovat kampanjoiden alussa tehneet meille ehdotuksen siitä minkälainen ilmoitus ja kampanja voisi olla, ja siitä on sitten meidän ollut helppo suunnitella asiaa eteenpäin, kertoo Aino.

-Kampanjoiden avulla olemme saaneet hyvin näkyvyyttä ja hyviä hakijoita avoinna olleisiin tehtäviin. Olemme saaneet rekrymarkkinointiin uusia ideoita ja olemme myös saaneet Kuntarekrystä enemmän hyötyä kohdennettujen markkinointikampanjoiden kautta. Jokaisesta kampanjasta olemme myös saaneet raportin, josta näemme, paljonko olemme tehostetulla markkinoinnilla saaneet näkyvyyttä ja miten kampanja on sujunut.

Yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa

Yhteistyö on saatu hyvään alkuun ja jatkossakin Kuntarekryn rooli rekrytointimarkkinoinnissa tulee olemaan keskeinen. Yhteistyön avulla molemmat osapuolet voivat löytää uusia ajatuksia ja oppeja työnantajamielikuvan ja erilaisten kampanjoiden kehittämiseksi.

-Olemme saaneet rekrymarkkinointiin uusia ideoita ja olemme myös saaneet Kuntarekrystä enemmän hyötyä kohdennettujen markkinointikampanjoiden kautta. Kannattaa kyllä rohkeasti lähteä kokeilemaan rekrymarkkinointia somekampanjoiden ja kohdennettujen hakujen avulla. Kuntarekryssä on hienoja mahdollisuuksia perinteisen hakuilmoittelun lisäksi. Suosittelemme lämpimästi, toteaa Aino.

-Kuntarekryllä on jatkossakin varmasti tärkeä rooli rekrymarkkinoinnissa. Jatkossa aiomme myös itse tehdä Kuntarekryyn toimialakohtaisia sivustoja ja kouluttautua lisää rekrytointimarkkinoinnin saralla. On hienoa, että Kuntarekry kehittyy ajanmukaiseen suuntaan ja avaa uusia rekrymarkkinoinnin tehostamisen mahdollisuuksia työnantajille. Työvoimasta on kova kysyntä ja kaikki uudet ideat ovat tervetulleita. On hienoa tehdä asioita uudella tavalla, lopettaa Aino.

Haluatko kuulla lisää Kuntarekryn rekrymarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan mahdollisuuksista? Laita meille viestiä ja kerromme mielellämme lisää.

Ota yhteyttä