Blogit16.10.2024

Kuntarekryn työnhakijamarkkinoinnin syksyn poimintoja

Syksy on jo pitkällä, ja monessa organisaatiossa katse alkaakin kääntyä seuraavaan vuoteen ja kesätyörekrytointeihin. Myös meillä Kuntarekryssä kesätyöt ovat vuoden suurin yksittäinen teema työnhakijoille suunnatussa markkinoinnissa. Pysähdytään kuitenkin vielä hetkeksi, ja katsotaan, millaisia markkinointitoimenpiteitä olemme kuluvan syksyn aikana toteuttaneet.

Uusi mainosvideo – Kuntarekry yhdistää ammattilaiset ja työnantajat

Työstimme kesän aikana kauan kaivatun mainosvideon Kuntarekrylle, jota voimme jatkossa hyödyntää työnhakijamarkkinoinnissa. Video toteutettiin yhteistyössä Tussitaikureiden kanssa ja vaikka itse sanommekin, tuli siitä mainio! Videolla kerrotaan tiiviin simultaanipiirroksen avulla, mikä Kuntarekry on, mitä sieltä löytyy ja miten sitä käytetään.

Videon löydät täältä: Kuntarekry yhdistää ammattilaiset ja työnantajat (youtube.com).

Valtakunnallinen korkeakoulukampanja

Syksyn aikana Kuntarekry näkyy lähes kaikilla korkeakouluilla Suomessa, Aktiivimedian diginäytöissä. Jaoimme syksyn kampanjan kahteen teemaan ja ajankohtaan – syyskuussa markkinoimme keikkatyöpaikkoja ja marraskuussa kesän 2025 työ- ja harjoittelupaikkoja.

Tiesithän muuten, että olemme koonneet tietoa kunta- ja hyvinvointialuesektorin työnantajien harjoittelumahdollisuuksista osoitteeseen www.harkkarekry.fi?

Pesäpalloa syksyyn saakka

Kuntarekry näkyi ja kuului kuluneella kesäkaudella myös Superpesiksessä, Sotkamon Jymyn kotiotteluissa sekä Ruutu+ -palvelussa. Jymyn menestyksekäs kausi kesti syyskuulle saakka ja päättyi mestaruuteen. Näin ollen saimme myös Kuntarekrylle näkyvyyttä koko sarjakauden ajan.

..ja paljon muuta!

Jatkuvan, erilaisilla digialustoilla (Google, Microsoft, Meta, LinkedIn, Sanoma) toteutuvan tunnettuusmainonnan ja ylempänä mainittujen toimien lisäksi olemme toteuttaneet monia digi- ja printtikampanjoita syksyn aikana. Syyskuussa markkinoimme keikkatyömahdollisuuksia erityisesti opiskelijoille, mm. kaupallisen yhteistyön muodossa sosiaalisessa mediassa sekä Opeopiskelija-lehdessä ja Tuudo-sovelluksessa.

Lokakuussa Kuntarekry näkyi Tivi.fi -sivustolla, jonka kautta pyrimme tuomaan kunta- ja hyvinvointialuesektorin IT-alan työmahdollisuuksia esiin alan osaajille. Lokakuun aikana markkinoimme somessa myös www.edurekry.fi -sivustoa, jonne on koottu tietoa oppilaitosten työmahdollisuuksista ja koulutusorganisaatioista työnantajina. Marraskuussa voit bongata Kuntarekryn artikkelin ja mainoksen nuorille suunnatuista Opintomaailma-lehdistä.

Tässä vain muutamia poimintoja syksyn markkinointitoimenpiteistä! Teemme monipuolista markkinointia eri työnhakijaryhmien suuntaan pitkin vuotta, eri teemoihin liittyen. Voit lukea tarkemmin Kuntarekryn työnhakijaviestinnän ja -markkinoinnin periaatteista ja toimenpiteistä aiemmasta artikkelistamme: Haluamme tukea asiakkaitamme onnistumaan – Kuntarekryssä tehdään aktiivista viestintää ja -markkinointia työnhakijoille | KR-rekrytointijärjestelmä.

Kuntarekryn työnhakijaviestinnästä ja -markkinoinnista vastaa viestintäpäällikkö Emma Kolehmainen. Ole rohkeasti yhteydessä, mikäli sinulla on kysyttävää tai vaikkapa hyviä ideoita aiheeseen liittyen! Emma kertoo mielellään lisää tekemisestämme ja keskustelee erilaisista mahdollisuuksista. emma.kolehmainen@grade.com